NyitĂłlap MagunkrĂłl LegĂșjabb szĂĄm
 
Grafodidakt
-Szellemi Műhely
-ÍrĂĄsszakĂ©rtő
-Gyermekrajz-SzimbĂłlumok
-Mentålhigiéné
-MĂ©dia-HumĂĄn
-Oktatås - Szakmatörténet
-Nevelési Tanåcsadó
-SzĂ­nes
-PszicholĂłgia
-NagyĂ­tĂł alatt
-Pantheon
-MestersĂ©gĂŒk címere
websas.hu
NyitĂłlap / Rovataink / Gyermekrajz-Szimbólumok / Cikkek

Gyermekrajzok és szimbólumok

Színek és érzések – egy szál virág… A liliom hófehér, hamvas ártatlansága, az ibolya mélykék, titokzatos szerénysége, a rózsa pazar, vörös bujasága. Formák és érzések – egy vonal… A befogadás ölelĂ” öblössége, a kígyózás fondorlatos ügyessége, a szögesség veszélyt sejtetĂ” szúróssága. Talán magunk sem tudjuk, hogy a szimbólumok nyelvén nyernek megfogalmazást közös érzeteink.

RĂ©szletes bemutatkozĂĄs »



A szĂ­nek vilĂĄga
A szín vilågunk megismerésének és alakítåsånak fontos eleme, sokrétû szimbolikus és érzelmi tartalmakat rejt. Az ember nemcsak érzékszerveivel, hanem egész szervezetével, tudatåval, hangulatåval, testi-lelki folyamataival vålaszol a környezÔ vilåg színjelenségeire.

BƑvebben »

EsettanulmĂĄny - PszicholĂłgiai rajzvizsgĂĄlat
A pszicholĂłgiai rajzvizsgĂĄlat az egyik legtökĂ©letesebb eszköz arra, hogy feltĂĄrjuk a szemĂ©lyisĂ©get a gyermek- Ă©s felnĂ”tt rajzok elemzĂ©sĂ©n kereszetĂŒl. Az egĂ©szsĂ©ges kontroll szemĂ©ly Ă©s a kĂłros szemĂ©lyisĂ©g összevetĂ©sĂ©vel pedig fontos ismeretekre, tovĂĄbbi Ășj tapsztalatokra tehetĂŒnk szert. Erre mutat pĂ©ldĂĄt ÕszinĂ© Kocsis Katalin esettanulmĂĄnyaiban szĂĄmunkra.

BƑvebben »

„Olyan az arcod, mint egy nyitott könyv” – avagy az emotikonok nyelve
„Olyan az arcod, mint egy nyitott könyv”- szoktĂĄk mondani azokra, akik nyĂ­ltan kimutatjĂĄk Ă©rzelmeiket mĂĄsok elĂ”tt. Ilyen az ember: nevet, könnyeit hullajtja, ajkĂĄt biggyeszti, szemöldökĂ©t felhĂșzza, vagy Ă©ppen mĂłkĂĄzik, grimaszol, Ă©s mĂ©g sorolhatnĂĄnk az Ă©rzelmi megnyilvĂĄnulĂĄsok szĂĄmos formĂĄjĂĄt. ÉrzelemkifejezĂ©seink az egyik legalapvetĂ”bb, Ă©s legĂ©rdekesebb jelensĂ©gei lelkiĂ©letĂŒnknek, emberi kapcsolatainknak. A metakommunikĂĄciĂł Ășj lehetĂ”sĂ©ge az elektronikus levelezĂ©seinkben megnyilvĂĄnulĂł emotikonok, smiley-k hasznĂĄlata.


BƑvebben »

IRKAFIRKA - avagy a rajz, mint a kifejezĂ©s szĂŒksĂ©gessĂ©ge
Gyakran lebecsĂŒljĂŒk a gyermekrajzokat, nem hisszĂŒk el, hogy van közlendĂ”jĂŒk, ismerik, Ă©rtik a vilĂĄgot – a maguk szintjĂ©n – Ă©s arrĂłl van vĂ©lemĂ©nyĂŒk.
Eleinte nem Ă©rtettem a „csodĂĄt”, Ă©s utĂłlagosan, Ă©vek sorĂĄn gyĂ»jtöttem össze hozzĂĄ az elmĂ©leti ismereteket, hogy azok segĂ­tsĂ©gĂ©vel Ă©n magam is megĂ©rthessem a – miĂ©rt? , hogyan? miĂ©rt Ă©ppen Ășgy? – kĂ©rdĂ©seimre a vĂĄlaszokat.


BƑvebben »

GYERMEKRAJZOK ÜZENETE
A gyermeknevelĂ©s hasonlĂ­t a kertĂ©szkedĂ©shez - a talaj, amiben a csemete nĂ”, - a szeretet, a nyesegetĂ©s, a kertĂ©szkedĂ©s a kisebb – nagyobb hibĂĄs ĂĄgacskĂĄk eltĂĄvolĂ­tĂĄsa, a jĂł megerĂ”sĂ­tĂ©se, - a nevelĂ©s. A gyermekrajz ĂŒzenet. Üzenet a pedagĂłgusnak, aki fĂ©lig – meddig Ă©rtĂ” szemmel figyeli a rajzokat, - hiszen tanulmĂĄnyai alatt sok pszicholĂłgiĂĄt tanult. A gyermekrajz ĂŒzenet lehet a szĂŒlĂ” szĂĄmĂĄra is, - cikkemben ehhez nyĂșjtok egy kis segĂ­tsĂ©get a gyakorlĂł anyukĂĄknak, apukĂĄknak.

BƑvebben »